جم نامه 2 .....
شعر ، ادبیات ، طنز ، انتقادی و اجتماعی ، داستان های کوتاه و آموزنده ، متن ترانه ها ..... Poetry ، Lyrics of Songs ، Literature ، Irony ، The Community ، Critical & Social

جمعه 6 خرداد 1390
ن :

جم نامه 2 .....

سلام .....

 

سیارهء زمین غرق در " ضیافت خدا "

 

آمدم بهر ضیافت ، در ضیافت غم کجاست ؟

در ضیافت غصه و غم ، بهر مهمان نارواست

چند روزی در زمین مهمان حق هستم دگر

زین سبب در انتظارش غم مرا شد بی اثر

صد هزاران روح عاشق میزبان در این جهان

هر که را من دیده ام از خالقم دارد نشان

هر کسی با ساز زیبایش مرا دمساز شد

با نوای پر ز احساسش مرا همراز شد

مینوازد از صفا و از محبت نغمه های شاد را

هر کسی شیرین بود همچون من فرهاد را

هر کسی را بنگرم  در این سرا جز روح نیست 

مملو از شادی منم ، آخر مرا غم بهر چیست

چشم ها گویی پیامی آورند از روح و جان

جملگی از ذات حق دارند ، انسان را نشان

لحظه ها اندر نیایش میشمارم مو به مو 

تا که با شادی رسم من عاقبت در کوی او 

قطره ای زین کهکشان بی کرانم ، شوق دریا میکنم

خوب میداند خدا ، در بیکران دریا ، چه غوغا می کنم

هر چه میخواهد شود ، در سر همه امیال اوست

عاشقم دیدار را چون او بود محبوب و دوست

از پیام مرگ زیباتر نباشد ، از خداوندم کلام

مرگ تن آغاز روح است و وصالش ، والسلام

زین سبب در این ضیافت مست ومفتون گشته ام

هر کسی لیلا و من مجنون مجنون گشته ام

هر کسی در هر کجا بهر دلم شور است و حال

هر چه می بینم به دنیا جمله باشد در کمال

رحمت و حکمت ز خالق بی نظیر

بر همه الطاف خوبش من اسیر

عشق خالق را درون چشم مردم دیده ام

با چنان دیدار پاکی ، من اسیر عشق خالق گشته ام

حالیا اندر نمازم ، واندر آن سوز و گدازم

غرقه در الطاف خوبش اینچنین باشد نیازم

بارالها بهتر از " جم " ده به هر کس بیکران

عشق و شادی همره آرامش اندر هر مکان .....

 

" جم "

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دل درد غروب و آدرس deldardeghoroob.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.