روز شمار تاریخ خودی .....
شعر ، ادبیات ، طنز ، انتقادی و اجتماعی ، داستان های کوتاه و آموزنده ، متن ترانه ها ..... Poetry ، Lyrics of Songs ، Literature ، Irony ، The Community ، Critical & Social

یک شنبه 5 تير 1390
ن :

روز شمار تاریخ خودی .....

سلامی دوباره .....

 

 

 

5 تیرماه 1313 ش.

گزارش وزير امور خارجه دربارة صلح اهدائي كميتة بيرق صلح

عنوان سند: گزارش وزير امور خارجه دربارة صلح اهدائي كميتة بيرق صلح
شرح سند: در اين گزارش كه خطاب به نخست وزير نوشته شده، به اهداي يك پرچم از طرف كميتة بيرق صلح به دليل شركت دولت ايران در كنفرانس واشنگتن اشاره و پيشنهاد شده است كه اين بيرق به صورت امانت در وزارت كشور و يا وزارت معارف نگهداري شود.
شمارة سند: 310000664
تاريخ سند:5/4/1313 ش.

5 تير ماه 1334ش.

سوال سيد محمد علي شوشتري، نمايندة مجلس شوراي ملّي از وزير دارائي دربارة ميزان درآمد دولت از شركت سابق نفت و عوايد حاصل از آن بعد از ملّي شدن صنعت نفت

عنوان سند: سوال سيد محمد علي شوشتري، نمايندة مجلس شوراي ملّي از وزير دارائي دربارة ميزان درآمد دولت از شركت سابق نفت و عوايد حاصل از آن بعد از ملّي شدن صنعت نفت
شرح سند: در اين سند رئيس مجلس شوراي ملّي ضمن بيان مادة 169 قانون اساسي دربارة مكلف بودن دولت به پاسخگويي به سوالات نمايندگان ظرف يك هفته و يا اعلام عدم پاسخگويي به علت ضرورت مستتر بودن اطلاعات، سوال سيد محمد علي شوشتري، نمايندة مجلس شوراي ملّي از وزير دارائي، آقاي دكتر اميني را ارسال داشته است. سوال حاوي ده بند است كه در آنها مسائلي چون تعيين ميزان درآمد دولت به عنوان حق السهم قرارداد 1933 ، عايدات دولت از صنعت نفت بعد از ملّي شدن آن، ارائة توضيحاتي دربارة قرارداد گس – گلشائيان و بيان مضرات آن، نحوة اجراي خلع يد و بررسي سوء استفاده هاي احتمالي، تعيين ميزان استخراج و حاصل فروش مواد نفتي از زمان ملّي شدن، تعيين ميزان اجرت و حقوق پرداختي در اين خصوص و محل پرداخت، مبالغ هزينه شده براي نگاهداري تصفيه خانة آبادان، درخواست توضيح دربارة هيئتهاي مذاكره كننده دربارة نفت پس از قطع روابط با انگليس به خصوص هيئت آمريكايي به رياست جكسن، پاسخ به اينكه در مجموع ملّي شدن نفت به ضرر ملت ايران بوده است يا به نفع آن؛ مطرح و از وزير دارائي درخواست حضور در مجلس و ارائة پاسخ شده است.
شماره سند : 240008837
تاریخ سند :5/4/1334 ش.

 پنجم تیر ماه 1342 ش.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

شرح سند: : اعلاميه سازمان ملل در مورد زيانبخش بودن، پارهاي از گياهان داروئي همرديف مواد مخدر
شماره سند: 240016293
تاريخ سند: 1333ش.
تصاوير مرتبط: 1 - 2 - 3 -
مواد مخدر
سابقه آشنايي بشر با مواد مخدر را حدود 4000 سال پيش از ميلاد برآورد کردهاند. مصرف مواد مخدر از گذشتههاي دور امري ناپسند و به عنوان يک معضل اجتماعي براي جوامع بشري بوده است. در برخي از روايات اسلامي نيز به قبح اين عمل اشاره شده است.
از جمله اقدامهاي مهم در سطح بينالمللي درخصوص مبارزه با مواد مخدر ميتوان به کنفرانس بين المللي مبارزه با اعتياد و قاچاق مواد مخدر اشاره كرد كه از تاريخ 17 تا 26 ژوئن 1987م. در شهر وين به منظور ابراز عزم سياسي ملتها در امر مبارزه با پديده خانمان سوز و شوم مواد مخدر تشکيل شد و در آن سندي به تصويب کشورهاي شرکت کننده رسيد که شامل فعاليتها و اقدامات عملي اين کشورها در امر کنترل و مبارزه با مواد مخدر بود. اقداماتي چون ارزيابي ميزان مصرف، پيشگيري از طريق آموزش، نقش رسانهها در بازگشت معتادان به دامن اجتماع و معالجه آنان، ريشه کني مزارع غير مجاز خشخاش، نابودي شبکههاي عمده قاچاق مواد مخدر و همکاريهاي حقوقي کشورها. اين سند كه كشورهاي شركت كننده در اين كنفرانس را متعهد نموده است تا اقدامات بين المللي در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند. سند، در 26 ژوئن مصادف با 5 تيرماه به اتفاق آراء مورد تأييد و تصويب کشورهاي شرکت کننده قرار گرفت و سالروز تصويب اين سند به نام "روز جهاني مبارزه با مواد مخدر" نامگذاري شد.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دل درد غروب و آدرس deldardeghoroob.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.