روز شمار تاریخ خودی .....
شعر ، ادبیات ، طنز ، انتقادی و اجتماعی ، داستان های کوتاه و آموزنده ، متن ترانه ها ..... Poetry ، Lyrics of Songs ، Literature ، Irony ، The Community ، Critical & Social

سه شنبه 14 تير 1390
ن :

روز شمار تاریخ خودی .....

سلامی دوباره .....

 

14 تير ماه 1300ش.

واگذاری امتیاز جریده «آستانه رضوی» به آقاي مؤيد الوزاره و التزام وی دربارة رعایت قانون مطبوعات

عنوان سند: واگذاری امتیاز جریده «آستانه رضوی» به آقاي مؤيد الوزاره و التزام وی دربارة رعایت قانون مطبوعات
شرح سند: در اين سند امتياز انتشار جریده «آستانه رضوی» به شرط مراعات مواد قانون مطبوعات، عدم تفويض امتياز به ديگري بدون تصويب وزارت معارف وتقاضاي تجديد امتياز در صورت عدم انتشار روزنامه تا شش ماه بعد از صدور امتياز؛ به آقاي مؤيد الوزاره واگذار شده است.
شماره سند : 297034712
تاریخ سند :14/4/1300 ش.

14 تیرماه 1305 ش.

بخشنامة مربوط به اعلام نظامنامة قروض داخلي

عنوان سند: بخشنامة مربوط به اعلام نظامنامة قروض داخلي
شرح سند: نظامنامة قروض داخلي مشتمل بر سه ماده است كه در آن به وظايف ادارة محاسبات كل شامل تهيه و تقديم فهرست پرداخت كلية دعاوي تصديق شدة وزارت ماليه، ارائة پيشنهادات براي پرداخت مطالبات مورد تأئيد وزارت ماليه ، تهية فهرست مطالبات تصديق شده و تهية گزارشها و وظايف خزانه داري كل و طبقات دعاوي، هر كدام در چهار بند اشاره شده است.
شمارة سند:140 - 113001
تاريخ سند: 14/4/1305 ش.

14 تیرماه  1326 ش.

اساسنامة پيشنهادي ايجاد دانشگاه رضوي خراسان

شرح سند: اساسنامة پيشنهادي ايجاد دانشگاه رضوي خراسان
شماره سند: 521 - 113008
تاريخ سند: 14 تير ماه 1326 ش

میتوان گفت نخستين گام در راه تأسيس سومين دانشگاه ايران در شهر مقدس مشهد در سال 1313 و با تفکر ایجاد دانشکدة پزشکی در این شهر برداشته شد. در سال 1318 احتیاج فراوان منطقه به وجود پزشک موجب شد که «آموزشگاه عالی بهداری» در مشهد ایجاد شود. این آموزشگاه به تدریج جای خود را در میان نهادهای آموزشی باز کرد و 4 سال بعد وزارت فرهنگ با توجه به این تجربة موفق اقدام به ایجاد آموزشگاههایی مشابه در شیراز و اصفهان کرد. در خرداد ماه سال 1328 بر اساس قانون تأسیس دانشگاههای شهرستانها، دانشکدة پزشکی مشهد ایجاد شد. در سالهای بعد با گسترش آموزش عالی در کشور به ترتيب دانشكدة معقول و منقول (كه بعدها به الهيات تغيير نام يافت) دانشكدة علوم، دانشكدة دندانپزشكي، دورة شبانه، دانشكدة علوم دارويي و تغذيه، دانشكدة علوم تربيتي و روانشناسي، دانشكدة كشاورزي، دانشكدة مهندسي، مؤسسة بينايي سنجي، دبيرستان دانشگاه و مركز تعليمات به مجموعة دانشگاه رضوی مشهد افزوده شد . دانشگاهمشهد، كهابتدا از سويوزارتفرهنگوقت«دانشگاهرضوي» ناميدهشدهبود، از نظر قدمتبعد از دانشگاهتهرانو تبريز، سوميندانشگاهكشور بهحسابميآيد. دانشگاه رضوي ابتدا بهدانشگاهمشهد و سرانجاماز سال1353 به «دانشگاه فردوسي مشهد» تغيير نام داد و از سال 1366 پس از جدايي دو وزارتخانة فرهنگ و آموزش عالي و بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، بنا بر تصويبهيئتدولتبه دو دانشگاهفردوسيمشهد و علومپزشكي مشهد تقسيمشد. ضرورت گسترش آموزش پس از انقلاب اسلامي سبب شد كه پس از تغيير در برخي واحدها و تفكيك دانشگاه علوم پزشكي از دانشگاه فردوسي مشهد، دانشكدة علوم اداري و اقتصادي، دانشكدة دامپزشكي، آموزشكدة كشاورزي شيروان، دانشكدة تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشكدة علوم رياضي، دانشكدة هنر نيشابور، پژوهشكدة علوم گياهي، مركز تحقيقات زمين لرزه شناسي، كالج دانشگاه، دانشكدة منابع طبيعي و محيط زيست و دانشكدة معماري و شهرسازي يكي پس از ديگري به مجموعه واحدهاي دانشگاه اضافه شود . در حال حاضر دانشگاه فردوسي مشهد با بيش از نيم قرن تجربه آموزشي - پژوهشي يكي از معتبرترين دانشگاههاي جمهوري اسلامي ايران است كه به ميمنت همجواري با بارگاه ملكوتي هشتمين اختر آسمان ولايت، حضرت امام علي بن موسي الرضا (ع) و با تلاش همه استادان و مسئولان اجرايي آن قطب عظيم علمي و فرهنگي و شاخص آموزش عالي در شمال شرق كشور است .  

14 تیرماه 

روز قلم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:

شرح سند: لايحه قانوني حفظ وحقوق مؤلف
شماره سند: 297009002 

 قلم
تاريخ نوشتار در مفهوم وسيع خود به سالهاي بسيار دور بر ميگردد. استفاده از ابتداييترين وسايل از قبيل سنگ و چوب و استخوان تا استفاده از پيشرفتهترين وسايل الکترونيکي براي نوشتن، نشاندهند? اصرار و سماجت آدمي بر ارائه و حفظ افکار خود است که اين مسئله اهميتي بيشتر از قدمت کتابت دارد.
نوشتن، زمان و مکان خاصي نميخواهد و اين دليلي بر جاودانه بودن قلم ميباشد. خداوند به قلم قسم ياد ميکند و حتي سورهاي به همين اسم نازل ميفرمايد. پيشوايان اسلام نيز در احاديث متعددي به ياران خود تاکيد کردند که به حافظه خود قناعت نکنند و احاديث اسلامي و علوم الهي را به رشته تحرير در آورند و براي آيندگان <span lang="AR-SA" style="line-height: 150%; font-family: "Times New Roman","serif"; font-size: 8pt; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-

:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دل درد غروب و آدرس deldardeghoroob.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.