روز شمار تاریخ خودی .....
شعر ، ادبیات ، طنز ، انتقادی و اجتماعی ، داستان های کوتاه و آموزنده ، متن ترانه ها ..... Poetry ، Lyrics of Songs ، Literature ، Irony ، The Community ، Critical & Social

چهار شنبه 15 تير 1390
ن :

روز شمار تاریخ خودی .....

سلامی دوباره .....

 

15 تير ماه 1315ش.

بخشنامة شماره 15 وزارت امور خارجه، اخبار منتشره از سوي ادارة اطلاعات و مطبوعات و ترجمه

نوان سند: بخشنامة شماره 15 وزارت امور خارجه، اخبار منتشره از سوي ادارة اطلاعات و مطبوعات و ترجمه
شرح سند: بخشنامه حاوي 14 عنوان خبر و شرح مختصري دربارة آنها ميباشد. از جمله تعيين روية دولت در قبال موضوعات بين المللي چون موافقت با نامزد هاي معرفي شده توسط سوئد و تركيه براي عضويت در محكمه و الغاي مجازاتهاي ضد ايتاليايي و مخالفت با الحاق حبشه به ايتاليا و نيز هر نوع تغيير در اساسنامة جامعة ملل كه موجب ضعف آن شود؛ تعيين هيئت نمايندگي ايران در جلسة عمومي جامعة ملل؛ تعيين آقاي دكتر محمد مؤيد حكمت به نمايندگي دولت ايران براي شركت در چهل و هفتمين كنگرة مجمع صحي سلطنتي انگلستان؛ عدم شركت ايران در كنفرانس دربارة ملخ ؛ گزارش فعال شدن شركت سهامي توتون زنجان و شركت اصلاح نژاد اغنام و احشام؛ اقدامات دولت براي شناسايي صنايع قديمي ايران، علت از ميان رفتن آنها، صنايعي كه جايگزين آنها شدهاند و تشويق صاحبان صنايع؛ اهميت قائل شدن اداره كل فلاحت به زراعت پنبه و كوشش آن براي احداث مدارس فلاحتي مخصوص پنبه؛ گزارش اقدامات اداره صحيه براي توسعة موسسات صحي و مريضخانهاي با گنجايش سيصد تختخواب و نيز ساختماني مخصوص براي عمليات جراحي؛ تصميم شهرداري رشت براي احداث پل زرچوب بين رشت و لاهيجان؛ سفر هيئتي به آلمان براي مطالعة امور اقتصادي و انعقاد قراردادي تهاتري ميان ايران و اين كشور؛ تشكيل اداره كل قونسولي در وزارت امور خارجه براي تفكيك كارهاي قونسولي از سياسي با 4 دائرة گذرنامه و تابعيت، ثبت احوال، احوال شخصيه و امور قضائي و دائرة اقتصاد و اطلاعات استخدامي افراد در وزارت خارجه.
شمارة سند: 290003120
تاريخ سند: 15/4/1315 ش.

15 تیرماه  1325ش.

 اعتراض مدير روزنامه «نامة آزاد» نسبت به توقيف اين نشريه

شرح سند: اعتراض مدير روزنامه «نامة آزاد» نسبت به توقيف اين نشريه
شماره سند: 11351- 113015
تاريخ سند: 15 تير ماه 1325ش

افراسياب آزاد روزنامه نگار، وكيل دعاوي، نمايشنامهنويس و از نويسندگان پركار اواخر دورة مشروطيت بود كه روزنامه «نامة آزاد» را در سال 1303 منتشر كرد. شمارة اول اين روزنامه در چهار صفحه به قطع بزرگ و با سرمقاله زير به چاپ رسيد. «اثر و عقيده آزاد. آنچه سبب ظهور اثري شود قوه باشد. اثري بدون وجود قوه وجود نيابد...». پس از اين سرمقاله، مذاكرات مجلس و بعد اخبار داخله و در پاورقي صفحه دوم تسخير ارواح وعلم مغناطيس چاپ شده است. شيوة انتشار روزنامه آن چنان كه در عنوان روزنامه نوشته، هفتگي بوده است. آزاد همچنين يكي از آغازگران مكتب نمايشي اخلاقي در ايران بود و تعداد بسياري نمايشنامه نوشته كه بيشتر آنها به معرض نمايش گذاشته شده است. تنها اثر به چاپ رسيدة وي «نامة آذريان يا سربازي وطن افتخار است» ميباشد كه در سال 1292ش. منتشر شده است.

15 تير ماه 1326ش.

بخشنامة وزارت دارايي دربارة لزوم همكاري مأموران اين وزارتخانه با وزارت فرهنگ، براي جلوگيري از حفاري در ساختمانها و قلعههاي قديمي

عنوان سند: بخشنامة وزارت دارايي دربارة لزوم همكاري مأموران اين وزارتخانه با وزارت فرهنگ، براي جلوگيري از حفاري در ساختمانها و قلعههاي قديمي
شرح سند: در اين بخشنامه ضمن اشاره به اقدامات افراد سودجو و بي اطلاعي كه براي كشف دفينه اقدام به حفاري و در نتيجه تخريب ابنيه، قلاع و كاروانسراهاي قديمي ميكنند، و نيز ذكر مقررات وزارت فرهنگ مبني بر ممنوعيت حفاري در پنجاه متري اين مكانها و دويست متري ابنية مهمي كه به ثبت رسيدهاند، از ادارات تابعة وزارت دارائي خواسته شده به منظور تشريك مساعي با مأموران وزارت فرهنگ در صورت مشاهدة حفاري در مجاورت اين بناها از آن جلوگيري كنند.
شمارة سند: 240034753
تاريخ سند: 15/4/1326 ش.

15 تير ماه 1329ش.

اعلام موافقت شوراي عالي فرهنگ با صدور امتیاز روزنامة «راه نجات

عنوان سند: اعلام موافقت شوراي عالي فرهنگ با صدور امتیاز روزنامة «راه نجات»
شرح سند: در اين سند به استانداري اصفهان اطلاع داده شده كه صدور امتياز روزنامة «راه نجات» به نام آقاي نجات اله راه نجات و با مديريت و سردبيري محمد صادق نجفي در اصفهان مورد تصويب شوراي عالي فرهنگ قرار گرفته است و مقرر شده مجاز بودن چاپ و انتشار اين روزنامة سياسي –ادبي به ادارة شهرباني محل اطلاع داده شود.
شماره سند : 291000146
تاریخ سند :15/4/1329 ش.

15 تیرماه 1348 ش.

گزارش شوراي عالي انستيتو خواربار و تغذية ايران از سمپوزيوم بيوشيمي و تغذيه

عنوان سند: گزارش شوراي عالي انستيتو خواربار و تغذية ايران از سمپوزيوم بيوشيمي و تغذيه
شرح سند: اين گزارش توسط مدير عامل شوراي عالي انستيتو خواربار و تغذية ايران، خطاب به معاون وزير و عضو اين شورا نوشته شده است. به پيوست اين گزارش، قطعنامة سمپوزيوم بيوشيمي تغذيه كه به وسيلة اين انستيتو و انجمن بيوشيمي ايران، با همكاري قسمت مربوط به فعاليتهاي علمي سازمان سنتو و در دانشگاه تهران برگزار شده، در 5 بند، ارائه شده است.
شمارة سند:23000713
تاريخ سند: 15/4/1348ش.
تصاوير مرتبط1 - 2- 3- 4- 5-

در سال 1340 با تشكيل قانون انستيتو خواربار و تغذية ايران، اساسنامة آموزشگاه عالي تغذيه كه وابسته به انستيتو خواربار و تغذيه بود، به تصويب رسيد. اولين بررسي الگوي غذاي مصرفي خانوار يا همان سبد غذايي در ايران، توسط انستيتو خواربار و تغذيه ايران در سال 1342 انجام شد. نتايج اين تحقيق نشان داد الگوي مصرف و تغذيه در ايران فاقد كيفيت مطلوب است. در سال 1348 سمپوزيوم بيوشيمي و تغذيه در دانشگاه تهران برگزار شد و نتيجة آن در 5 بند ارائه شد. بر همين اساس از سال 1350، حركت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دل درد غروب و آدرس deldardeghoroob.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.