روز شمار تاریخ خودی .....
شعر ، ادبیات ، طنز ، انتقادی و اجتماعی ، داستان های کوتاه و آموزنده ، متن ترانه ها ..... Poetry ، Lyrics of Songs ، Literature ، Irony ، The Community ، Critical & Social

دو شنبه 20 تير 1390
ن :

روز شمار تاریخ خودی .....

سلامی دوباره .....

 

19 تیرماه 1313 ش.

گزارشي از مسكو دربارة علاقة دولت شوروي به برقراري روابط سياسي و تجاري با دولت ايران

عنوان سند: گزارشي از مسكو دربارة علاقة دولت شوروي به برقراري روابط سياسي و تجاري با دولت ايران
شرح سند: در اين گزارش آقاي ساعد ضمن اشاره به مذاكراتش با مسيو ايلياوا، كميسر تجارت شوروي و اظهار علاقة وي از ترقيات سياسي و اقتصادي ايران ، معتقد است كه گزارشهاي او دولت شوروي را علاقمند به برقراري روابط تجاري با ايران و حل كردن مسائلي كه از قبل بين دو دولت وجود داشته، كرده است. ساعد همچنين اعزام هيئتي به رياست رئيس كل تجارت و رئيس كل صنايع را، براي مطالعه و مشاهدة اوضاع مملكت شوروي و برقراري روابط حسنه بين كشورها، پيشنهاد كرده است.
شمارة سند:9817 - 102007
تاريخ سند: 19/4/1313 ش.

19 تير ماه 1323ش.

آيين نامة عمومي وزارت دارائي دربارة ايجاد و انحلال ادارات و شرح وظايف آنها

عنوان: آيين نامة عمومي وزارت دارائي دربارة ايجاد و انحلال ادارات و شرح وظايف آنها
شرح سند: اين آئين نامه مشتمل بر 14 بند است كه در آنها به مسائلي چون انحلال قسمت تثبيت قيمتها؛، ادارة نظارت بازرگاني خارجي با مسئوليت مستقيم رئيس كل دارائي؛ تغيير نام ادارة مال الاجارهها و دستمزدها و خدمات عمومي به ادارة مال الاجارهها و قرار گرفتن آن زير نظر مستقيم رئيس كل دارائي؛ انتقال و ضميمه شدن ادارة نيازمنديها به ادارة نظارت بازرگاني خارجي؛ شرح مسئوليتهاي ادارة نظارت بازرگاني خارجي در 5 بند؛ نظارت منحصر قسمت پخش، بر قند و شكر، چاي، محصولات پنبهاي و كالاهاي محول از رئيس كل دارائي با پيشنهاد رئيس كل پخش؛ وظايف قسمت پخش دربارة كالاهاي نامبرده؛ مسئوليت قسمت پخش در اجراي قوانين و آئين نامههاي ناظر بر جزئي فروشي داخلي كالاها و توزيع و فروش كالاهايي كه از سوي رئيس كل دارائي بر عهدة آن نهاده شده است؛ اختيار و نظارت منحصر قسمت غله و نان بر اجناس محوله؛ ذكر مسئوليتهاي قسمت غله و نان در دو بند، اصلاح آئين نامههاي متناقض با تصويب اين آئين نامه؛ لغو دو آئين نامة پيشين با تصويب اين آئين نامه؛ مسئوليت صاحب منصبان و سازمانهاي نامبرده در آئين نامه براي اجراي آن و تعيين زمان اجرا اشاره شده است.
شمارة سند: 240013957
تاريخ سند: 19/4/1323 ش.

19 تير ماه 1324ش.

توقیف روزنامة «يزدان» به علت اهانت به نخست وزبر

عنوان سند: توقیف روزنامة «يزدان» به علت اهانت به نخست وزبر
شرح سند: در اين مكاتبة محرمانة شهرباني كل كشور به وزارت كشور اطلاع داده شده است كه روزنامة «يزدان» به علت اهانت به نخست وزير به مدت 15 روز توقيف و از چاپ و انتشار آن ممانعت خواهد شد.
شماره سند : 293005451
تاریخ سند :19/4/1324 ش.

20 تیرماه  1311 ش.

مصوبه هيئت وزيران در مورد پرداخت مبلغي براي ايجاد كرسي ادبيات ايران به دكتر تاگور

شرح سند: مصوبه هيئت وزيران در مورد پرداخت مبلغي براي ايجاد كرسي ادبيات ايران به دكتر تاگور
شماره سند: 8006 - 113008
تاريخ سند: 20 تير ماه 1311 ش.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: روز شمار تاریخ,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دل درد غروب و آدرس deldardeghoroob.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.